Programa de l'Hospital Sant Joan de Reus

El pal de paller de la Càtedra de Dolor Infantil de la URV-Fundació Grünenthal és el programa per a l'Estudi i Tractament del Dolor infantil de l'Hospital Universitari Sant Joan de Reus, inclòs a la llista mundial de programes de dolor pediàtric de la International Association for the Study of Pain (IASP). Aquest servei pioner, que aplica teràpies que desenvolupa la càtedra i el grup de recerca ALGOS sota la direcció de Jordi Miró, és l'únic de la seva categoria a l'Estat espanyol i una de les úniques set unitats registrades per la IASP a Europa. Vigent des de l'any 2007, és un servei gratuït que proporciona als pacients d'entre 8 i 18 anys i a les seves famílies el tractament i l'ajuda per afrontar adequadament el problema i millorar la qualitat de vida. El seu objectiu és paliar la falta de recursos i de professionals de salut formats específicament per detectar aquesta patologia i atendre les demandes de la població, que comporta que la majoria de pacients no rebin el tractament que necessiten. Cal tenir molt present que gairebé la meitat de les persones en edat infantil pateix algun problema crònic de dolor.

Aquest vídeo, gravat a l'Hospital Sant Joan de Reus, a més de parlar sobre la Càtedra de Dolor Infantil, explica el funcionament i els avantatges del programa: